Monday, May 9, 2011

Plan  jer lebih..jadi ker


Jadinya ,sekarang ni dah mula la cuti semester,so aku plan nak keje...nak keje kalu boleh nk dekat2 ngan umah...memandangkan kat keliling umah ni ada banyak kilang..hehehe..n of course la ramai foreigners ,mostly from nepal..hahha.

At first .lan nk keje jer kat kilang sarung tgn or kilang Kosan,operater ke or keje kat office pon ok ker...tapi bukak mulut jer aboh ckap x boleh..so ayat aboh ada bunyi camnni la,."ko nk keje berdiri, wat sakit kaki jer.dengan nepal2 tu.."aku pon cakap la,."aboh, nnti leyh improve bahasa omputih orang...tapi ,ermm..nepal2 tue busuk."...ok2..aboh menang...

Pastu aku wat proposal la,kononnya nk keje kat My Mydin kat deoan umah ni .. MyDin tu baru jer bukak , kawan skolah aku pon ade gak keje kat situ...dan skali lagi aboh cakap bende yang sama...ok2 kite kene dengar cakap parents....


Dan satu ari pon aboh cakap la.."ko keje la kat tuisyen" (betol tak aku eja nie)....ajegiller!!...aku keje kat tuisyen tapi memang bagusla .sebab boleh membantu kemahiran insanah aku .tapi satu masalah la..aku ni malas la nk kene setadi balik..buatnye kene ajar budak2 PMR ke SPM ke..susah lak..walaupun subjek yang aku aja tu subjek biasa2 jer kan...tetapi..mengajar bukan la satu perkara yang mudah..amanah tue.... but , still untuk keje yang satu ni aku hold dulu , sebab ada program bakti siswa awal bulan jun kat Pekan,Pahang...aku cakap jer lebih tapi tak pegi usha lagi ada ke keje kosong kat situ....lagi satu aku punya plan

ape ek, aah , aku plan nak keje kat tadika...tadika aku dulu la..Tadika Kemas Sg Sembilang..hehehe
jadi pembantu dapur pon boleh la...dapat duet cikit wat baya berokband..hahaha....kalu tengok keje kat tadika ni pagi sampai tengahari jer...x la penat sangat kot...hhahaa...tapi bleyh ke aku handle budak2 kecik....eh, itulah cabaran..hakahak... (bajet siott....)

aku ada gak berangan nak keje kat secret recipe...hehehe.tapi aku takut keje aku makan jer nnti..hahaha....abeh sume customer x leyh nk beli...hahaha....
tapi,. ni la planing aku wat mas anie...yang penting kene dpat kelulusan dari aboh..hehehe..sebab aboh la yang nk kene anto n amek nnti...hahaha...


BTW that's for now...

No comments:

Post a Comment