Monday, July 4, 2011

Lihat>dengar>tulis

Ni benda yang selalu jadi kat aku , "flight delay". Terms yang aku selalu guna bila lembap or lampi nak mencapai sesuatu perkara.macam kes k-pop ni.ornag lain dah nk bosan aku baru ada interest.tapi interest aku kat muzik k-pop ni pon tak la gila gila sangat.aku suka pon stakat beberapa group jer pon.apesal banyak sangat "pon".


 

Petang tadi, tengah2 lipat kain depan tv ni aku tukar- tukar la chanel tv n nti la kat ntv7.Petg2 ni biasa sume stesen tv siarkan cerita cina aku pon tak tau la kenapa.Aku pon tengok la citer tu, wat2 teman-teman aku kat dapur tu la.pastu aku sedar jalan citer die same cam iter naughty kiss tu yang ada kim hyun joong.Wah!, Cuma tajuk dia la lain skit ,"It Start with Kiss".tapi aku 100% sure citer tu memang sebijik dan sejibik ngan citer korea tu.Kira cam citer cina yang dulu tu "Meteor Garden", orang korea pinjam wat dalam version die.yang citer korea "playful kiss " yang cina plak wat version dia.Jangan nanti ada version melayu plak sudah.


 

Satu benda yang aku suka pasal k-pop ni, of course la penyanyi die mostly cute .Satu benda yang aku rasa tak ada dekat penyanyi atau artis Malaysia .Klau di lihat latar belakang setiap ahli dalam group nyanyian tu like SuJu, GG,FT Island and etc.Kebanyakkan diorang adalah student.Dan diorang mostly mengkhusus dalam bidang muzik kat univesiti.Cer compare ngan artis Malaysia.Sumenye kejar glamour secra membabi buta.Orang korea yang makan babi pon tak berpikiran cam tu.Cer usha Rain, sume orang tau die di –rekrut oleh JYP selama beberapa tahun baru keluar album dan jadi artis.Cer tengok artis Malaysia, mostly "mee segera", hanya lulusan universiti "mentor " dan universiti "AF".Am I right or wrong?.


 

Tak tau sama ada aku semakin dewasa maksudnya sudah boleh menilai atau sememangnya kualiti lagu sekarang semakin kurang.Memang aku tak layak untuk menilai sesuatu lagu itu elok atau tidak.Tapi kau juga punya telinga yang takpekak menjadikan aku berhak dan layak untuk mengatakan sesuatu lagu itu adalh sebenar –benar lagu atau sampah.Sudah menjai trend sekarang untuk buat lagu plus rapping yang aku gelar sebgai "cakap laju".Kekadang aku rasa lagu tu dah sedap tanpa "cakap laju "tu…tapi aku pon tak paham pa yang sedap sangat cakap laju tu.buat bazir air liur jer.Contohnya la macam lagu "Kalau berpacaran", kalu tak de altimet mungkin sedap .Sama gak cam lagu E.T >Katy Pery tu, kalau tak de     Kanye West tu dah sedap dah lagu tu.


 

Dua tiga malam ni aku asek kaur gi mydin depan umah ni.kaur dalam kol 9 lebih la. Buat ape?> teman aboh beli barang.kenapa aku ikut? Sebab ada upah jajan…hahahaha…suka sangat..samat la takde anak2 buah aku.kalu tak mesti kene share jajan ngan diorang.kahkahkah.

No comments:

Post a Comment