Friday, July 15, 2011

Cerita sedih

Ni bukan tajuk lagu atau apa pon tapi cerita aku la.Hari ni bertarikh 15 hb julai 2011, tak de apepon yang berlaku , cerita sedih nya adalah aku menontom semua cerita2 yang sedih kat tv ari ni.

Cerita 1st aku tengok ari ni adalah cerita Indonesia kat tv al hijrah -tajuk die suamiku berwajah buruk.cerita pasal dara dan arif yang kahwin sebab family arranged .suami dia , arif tu bukan cacat apapon stakat bahgaian mata belah kanan tu jer ada macam tanda lebam kene tumbok. Tapi figure die memang macho dah.so, dara pun mengandung, part sedih bila si arif tak ngaku rehan(baby die) tu sebgai anak die.ye la salah si dara tu jugak die cakap kalu baby tu comel bukan anak arif , tapi anak ilham . x-bf die. kAlu hodoh baru aak laki die. Salah sendri. Tapi cerita ni part paling kelaka die bila dah nak bercerai tu, anak die demam panas , masuk icu lagi. Pastu si dara dan so arif ni baru sedarla kesalahan masing- masing.mintak maaf antara satu sama lain ,pastu tak jadi nak bercerai.pastu baby diorang yang demam panas , terus baik. Terus tak demam.hahaha. kelaka sangt. Agak – agak la wei.tu la al kisah cerita sedih yang pertama.

Cerita sedih yang kedua aku plak. Kakak aku yang banyak anak tu plak, belagak ngan aku. Sebab die ngan kakak janda aku tu nak tengok kl gangster kat astro first kat umah die. Aku nak turun umah kakak aku tu dah la malas. Sebab kene naik bas lagi.hah. takdemaknenye. Nak mintak aboh hantar kan , aboh nak gi kebun lak.huish.

Cerita sedih aku ynag ketiga ni pasal drama bersiri Taiwan kot.. kat channel aec 301 kol 5 petang.-tajuknya the womanizer ps man kot.haha . biala .apa-apa la.so cerita yang ari ni memang sedih sangat sebab xia he jie(hero)finally admit kat ma xio qian (heroin) yang die dah lama suka kat pompuan tu.kiranya serius punya cinta la , bukan auta .Tapi alih- alih si Amanda tu plak datang cakap anak die xiao tuo lu tu perlukan he jie tu .padahal bukan anak lelaki tu.dah la he jie tu asek kene belasah jer nagn pakcik-pakcik pompuan tu.memang percintaan diorang berliku –liku la.jadinya xio qian tu tersepit antara sahabat dengan cinta hati sendiri. So sad man.

Cerita sedih aku yang terakhir plak, pasal drama china ape tajuk nya> it start with a kiss.la yang die copy playfull kiss (Korean ver.).citer die sedih ari ni sebab xiang qin(heroin) tu pindah kuar dari umah zhi shu (hero)tapi zhi shut tu wat tak tau jer. Pompuan tu , xiang qin tak yah citer la , dah menangis berguni-guni dah.dah tu bila kat universiti , si xiang qin tu jadi pengutip bola tenis, bukan main tenis.dah tu asek kene buli jer ngan senior gemuk tu.aku tak paham , be rational la skit bila wat drama.in real life mana ada yang nak dirinya di perlakukan sebegitu teruk macam tu. Dalam citer ni , xiang qin tu macam tak de harga diri lak sebab die tanpa segan silu mendekati zhi shu. Tak tau la kalu nak classified xiang qin as shameless or brave.ya la die boleh plak tulis surat kat laki tu kabo dia suka kat zhi shu. Aku tak pernah lak terpikir nak buat cam tu.x taw sebab aku malu dan tak berani or sebab aku masih ada harga diri. Biasa la pompuan pon ada gak ego nyer kan.eh!.pesal kau exegerate and overreact plak. Tu drama jer.it is impossible the reality to be exactly like in the drama.drama pon human creation, directors and script writers that made up the drama.humans life is fated.

No comments:

Post a Comment