Tuesday, March 8, 2011

"JADI ORANG LAMA"

baru2 ni besfren aku si Ab tu la..asek sangat dengar  lagu lama....cam lagu ziana zain la hail amir la....
kalu aku ni plak ..study malam2 mesti dengar Redfm....lagu omputih yang lama 2 gak
kau naik bas eltabina tu plak lgi syok ...bukan stakat tangkap leleh lagi..dangdut pon ada...ape lagu iwan yang memoru daun pisang tu...hahahha..kalaka  klaka...
aku tak taw nak cakap camne ...ak yang dah semakin dewasa atau lagu sekarang sememangnya sudah tiada nilai lagi.....

pasal lagu ni jugak..well dari dulu sampai sekarang memeng banyak lagu yang dikarang memuji-muji kecantikkan wanita....kalu sekarang cam lagu bruno mars- juz the way u r....citer pasal pompuan gak...
kalu dulu lagu hail amir-wajah kesayangan hamba kot tajuknya....hahaha
nk tau kenapa aku suka lagu ni sangat sampai tanpa segan silu siap wat ring tone phone, ha ni sebab nya:


INGINKU MILIK KASIH AYU JELITA
WAJAH CANTIK BERSERI SINAR CAHAYA
SOPAN SANTUN BERBUDI BEGAYA SEDERHANA
HALUS TUTUR BAHASA SUNGGUH MULIA
RAMBUT PANJANG TERURAI BAGAI SUTERA
HIAS BUNGA SEKUNTUM TAMBAH JELITA
BIBIR MERAH DELIMA
MERDU ALUN SUARA
PENAMBAT JIWA NAN LARA RASA BAHGIA

PIPH PAUH DILAYANG
ALIS MATA NYA LENTIK
SEKALI MATA MEMANDANG HATI TERTAWAN
WAJAHNYA MEMPERSONA
TIADA LAGI TANDINGNYA
BAGAI DEWI MENJELMA
JADI TEMANKU

DATANG LAH WAHAI PUJAAN
DATANG PADAKU
LUKISAN WAJAH KASIH
DIRUANGAN MATA
KALUNG DIRIMU SAYANG
DENGAN CINTA NAN MESRA
WAJAH KESAYANGAN HAMBA
KINIKU JUMPA

 kalau baca lirik pon dah terusik..ye la bait bait katanya pon  sedap...x l macam lagu sekarang straight forward sangat n kekadang tu muziknya entah ape2....
x taw la mane nilai lagu sekarang...kat bahagian mana enth yang dikatakan seni..yela kalu tengok artis2 "menyenikan" diri pon melalui pakaian...semua berkemban....

hish..aku ni cakap lebih - lebih plak..well..akku hanya memebutirkan ape yang aku lihat


No comments:

Post a Comment