Wednesday, March 9, 2011

BILA SEMUA TUNJUK TARING

ok ..on 5th march last saturday, ada dinner kolej..kitorg yang first year ni excited la masing2 nak attend dinner tue...al maklum la..masa sekolah dulu pon setakat ada jamuan akhir tahun....dah masuk univesiti ni per kelas jamuan
akhir semester kan...jadi masing-masing pon bergaya sakan la.....
a few days before the dinner, kalu tanya masing-masing semua cakap
,'x de mood la nak pergi , banyak benda nak study...(blablabla).,..
".ada gak yang cakap x beli ape2 pon..."
ah...semua cakap cam bangla jew...pusing2....
cer jadi honest skit..ni hipokrit btoll..
hehehhe
ak ske ati jer cakap orang....padahal sama jer...
tapi xde la cakap x beli ape2 pon ..aku juz cakap ada la beli baju ....
biasa2 jer..huhu
ayat kise la katakan...
ye la kalu dah namanya pon perempuan.mesti la occasion ape pon nak
bergaya gak..paling sikit pon mesti ada la nak bei something tuk majlis ape2 pon...
tegok jer la mak aku
dulu kalu ada kondangan(undangan perkahwinan)
biasanya ari sabtu ahad la kan..mesti  dia walau macam mana pon nk beli beg la ker kasut la..
jadinya itu telah menjadi norma bagi perempuan la untuk bergaya sakan masa majlis2 makan or majlis2 yang grand

bila semua nya "bertukar"...jeng3

jadinya yang kelakar dan paling best atau dalam kata lain nya adalah bila kawan2 kita yang biasanya simple dan sempoi jer gi kelas bertukar menjadi beauty peagent..hakahak
first masing2 akan gelak tergolek2 la kan ..tapi dalam hati penuh dengan ketidakpercayaan

salah satunya member aku yang selalunya nampak cam lelaki skit la...dress up gi kelas pon sempoi jer...sekali tetiba masa dinner tu bleh plak pakai wedges ..warna merah plak tu.plus pakai baju ala ala pompuan plak..siap ada belt plak...wohohohoh...aku pon  xde..hahahha
n yang lagi satu ni  selalu biasa jer sekali pakai wedges..tinggi dari aku plak tue..wah..unbelieveble...aku rasa betol ala orang cakap..manusia ni kat luar kekadang nampak ganas tapi still dalam hati masih ada taman...tapi member ak yang dua orang ni taman tergantung babylon ke taman permainan ke aku pon tak tau la.....
lagi satu ada gak member aku yang sorang nie pakai kasut ala- ala lady gaga la ku panggil...coz belang2 semacam....hahahha
au pon x taw nk cakap macam mana..tapi kasut tu memang cukup unik la...hahaha

masa dinner ni gak la aku tengok kawan2 aku yang perempuan ni la tetiba muka lain plak..ada shining plak mata diorang..owh ada bayang-bayang plak mata diorang...erm..pakai eyeshadow rupanya...
owh..selalu cakap aku suka melaram..sekali diorang plak lebih dari tuan ....cehh...xpe la i x kesah



well..kalu nk cakap lagi aku takut terkutuk orang sekali plak..jadi sikit2 sudah...

No comments:

Post a Comment