Monday, January 24, 2011

3 ekor embu = result SPM aku

ok ..ni nk continue pasal ciritera SPM aku...
kisah ni berlaku sehari sebelum result SPM keluar....seingat aku result keluar hari khamis..jadinya perkara  ni berlaku   pada hari rabu...
aku orang kampung jer..so rumah pon rumah kayu jer la..tapi rumah kat kampung sekarang kebanyakkanya dah modern ..mesti ada sikit la batu nya...kiranya susah nak cari rumah kampung yang kayu jer semuanya....

ok ..sambung balik pasal citer aku
pada satu petaNg yang biasa ..aku pon sembahyang asar la...bilik aku ni menghadap kebun kelapa......kebun kelapa..pokok2 kelapa tinggi giller la...tapi bawahnya semak yang tinggi....

lepas sembahyang ..aku jenguk la kat luar tingkap....eh..ada lembu..wah..hahaha..aku pon seronok la..sebab x pernah ade lembu masuk kat kebun kelapa ni..aku pon kira la lembu tu..ade tiga..hahaha..seronok aku dapat tengok lembu..ye la seumur hidup aku..tu la kali pertama aku tengok ada lembu masuk kat kebun tue....hahaha
lembu tu ada 3 ekor...aku perasan la ..yang 2 ekor warna coklat..yang satu lagi warna putih....

so itu la kisah 3 ekor lembu

jadi apa kaitanya dengan result SPM aku...
ok meh aku citer la..esok nya dengan berdebarnya aku pon g la sekolah ..
nak amek result aku....
jadinya..result aku dapat la 3A...hahaha...ok..yang penting lulus....biar la x banyak A pon aku mesti la stay positive.....
lepas amek result ,aku pon balik umah...tengah duduk dalam bilik
(memikir kan masa hadapan la kononnya...)
aku pon teringat kat lembu semalm tu..chitt....3ekor lembu : 3A......hahaha...apa 
Tuhan dah bagi petunjuk dulu ke?...pastu aku ingat balik... 
2 ekor lembu coklat= 2A1..
1 ekor lembu putih=1A1.......

hahaha...apakah hikmah di sebalik lembu-lembu tersebut.....adakah kebetulan atau  ketentuan Ilahi..sampai ari ni aku still x taw dan masih lagi tertanya-tanya.....adakah silap aku mengira lembu tersebut atau silap lembu itu sebab dikira oleh aku atau .....aku pon x taw..benda dah jadi ...aku pun malas nk fikir...sekarang pon dah masuk ipta..jadi kiranya aku still boleh survive la ..walau pon dapat 3A jer SPM...still dapat masuk U.....bukan calang-calang U.........U*M........(biarlah rahsia..kahkahkah)


No comments:

Post a Comment